reklama

kapitola 1- V Ríme

Bolo len 9 ráno, čiže som nespal ani slabé tri hodinky, keď ma zobudil mobil. Na noc si ho nevypínam, lebo mám zvonenie, ktoré ledva počujem. Teraz som sa ale strhol zo spánku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 "Áááno?" ozval som sa a zároveň som si zývol. Nemal som potuchy kto to volá, ale pramálo mi na tom vtedy záležalo. 

"Peťo? Čau, to som ja Holden. Počuj, vieš kde je Rím? Pri Šafku pod mostom. Tak tam buď o 11. Čau." a zložil. Holdena poznám od základky. Mal dokonale iritujúcu vlastnosť zavolať vám v hociktorej dobe, aj uprostred noci. Preto ho volám Holden... podla chalana zo Žita ... a najlepsie je, ze vas vždy pri tom rozhovore odignoroval.

Pamätám si, že vždy vyberal zvláštne miesta na stretnutie. S frajerkami sa stretaval zasadne pri morovom stĺpe, na sme chodili na Železnú a keď mal depku, bol zásadne na Slavíne. Preto sa mi zdala krčma v meste podozrivo normálna. Do 11-tej som mal ešte dosť času a tak som znovu zaspal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas strednej som Holdena vídaval len keď sme chodili na piatkové záťahy, ktoré sa ale po škole skončili. Nie je to tak dávno, veď je len september, ale skoro by som ho nespoznal. Vyzera poriadne zničený.

"Ako to že nie si pri Rusoch? " opýtal som sa ho hneď, ale vôbec nereagoval. Priznávam, že ako vtip to nebolo nič moc, hlavne ak bol naozaj v depke, ale že ma neposlal ani do pekla... No nič, objednal som si pivo a čakal. "Tak, čo leto?" skúsil som zas nadviazať rozhovor.

"Poviem ti to a posúdiš aké bolo. Aký som, lebo sám už neviem a chcem to vedieť." Fakt hovori takéto veci? Holden? Som zvedavý o čom to hovoril, ale znovu mi pripomenul Caufielda z Kto chytá v žite. Len soms a nevedel rozhodnúť, či pred alebo po kolapse.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Holden počkal, kým mi čašník doniesol to pivo, dovtedy som mal nejaký monológ o jednej známej. Myslím že ju pozná aj Holden.. a zároveň polka Petržalky, Rače, Karlovky a inej Bratislavy. Potom už ale začal on so svojím príbehom. Dovolil mi ho napísať, nech môžeme moralizovať viacerí:

- Na konci roka, keď sme zmaturovali, šli sme s triedou na výlet. Také dozvuky, však to poznáš.- a kukol na mňa s otázkou, či naozaj. Prikývol som, však tiež som si ich odžil.. a to poriadne. Potom pokračoval -Všetci sme sa na ten výlet tešili. Bola to nejaká chatová oblasť pri Ružine. Však sme sa tam aj trepali pol dňa. Ubytovaní sme boli vo veľkej chate v izbách.Ja som bol na izbe s Tomom- teraz prišiel na rad opis Toma. Nazval som ho po Tomovi Sawyerovi, s ktorým sa charakteristicky celkom zhodoval... asi na niekoho takeho by vyrastol. Inak mali dosť šťastie, lebo to bola jedna z troch izieb ktore neboli pre 4 a viacerých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Boli sme síce kamoši,- hovoril Holden- mi bolo divné, prečo nie je v izbe s frajerkou, ktorú mal v triede. Vysvetlil mi, že im to teraz nejak škrípe a že to nechávajú chvíľu vychladnúť. - teraz prišiel na rad opis Tomovej priateľky, Becky. Kto čítal Toma Sawyera, pochopí.

- Celý deň sme boli vonku. Voda bola fajn a dalo sa kúpať. Potom sme hrali nejaký futbal a okolo 4 či piatej sme si šli lahnúť spať. Ako malé deti. Lenže večer sa chystala riadna oslava a tak sme chceli nabrať sily. S Tomom sme ešte chvílu niečo rozoberali, ale zaspal som velmi skoro. Zobudili sme sa až keď nám niekto trepal na dvere, že sa to už začalo. Prvý bol prípitok, kde sa áš predseda konečne vzdal funkcie. Taký fajn oficiálny charakter to malo. potom už mám ale spomienky rozmazané. Niekedy po polnoci som šiel k jazeru nadýchať sa vzduchu. Stretol som tam Becky. Pozdravil som ju, myslel som, že čaká na Toma. kedysi sa mi strašne páčila a keď začala chodiť s Tomom, tak ma to poriadne naštvalo. Ale čo už... tiším som sa s ňou odvtedy ani nerozprával aj keď s Tomom sme zostali kamoši. Akokeby to bola jej vina. A aj som jej to povedal. Ani neviem ako k tomu došlo, ale začali sme sa bozkávať. Bolo to horšie ako z filmu. Bola opretá o strom a ja som ju bozkával, ako by mi mala odovzdať posledný dúšok vzduchu. Netrvalo to dlho, lebo nás vyrušili spolužiaci, čo sa šli tiež prejsť alebo kúpať.. ani neviem. Keď som došiel na izbu , Tom tamm už ležal. Nespal ale, pozeral sa na mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Tebe sa páči?" opýtal sa ma. Nezdalo sa mi, že by som počul ukrivdený alebo nahnevaný tón. Proste bol zvedavý a dokonca sa mi zdalo akoby bol potešený. Nevedel som, čo mám povedať. "Myslíš si, že si vyberie?" ... do pekla, čo to mal za otázky? Chalani takéto veci neriešia. My sa pobijeme a hotovo.

"To asi bude musieť." odvetil som. Bolo mi to dosť trápne. Stála by mi ale Becky za to, aby som sa správal ako bezcharakterná sviňa, ktorá preberie kamošovi babu?

"A čo keď nebude?" opýtal sa Tom s úsmevom tak širokým, že som mal pocit, že mu odpadne vrch hlavy. Absolútne som nechápal o čom hovorí, ale zdalo sa, že sme s touoto témou skončili. Ľahol som si spať, hádam pochopím ráno.-

 Teraz sa Holden na chvíľu odmlčal a dopil svoje prvé pivo. Toto bude na dlhšie, napadlo mi a aj ja som si objednal ďalšie. Fakt ma zaujímal, ako sa to vyvinie, aj keď nie som moc na tieto telenovelové veci.

Peter Lesovik

Peter Lesovik

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci píšu že sú len bežní chalani a baby... neverte im, tí bežní nepíšu na blog.. okrem mňa samozrejme :D Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu